Vi fik ryddet op! Og fik en bedre løsning.

Reklamebureauet Klausen + Partners er helt afhængig af at telefoner, internet og data fungerer optimalt. Tidligere havde bureauet aftaler med forskellige leverandører og et hav af forskellige mobilabonnementer. Det hele er samlet hos Telia nu.

Klausen + Partners flyttede for nogle år siden fra den ene ende af København til den anden. De telefon- og mobilabonnementer, som bureauet og medarbejderne havde, flyttede med. Og efterhånden som nye medarbejdere er kommet til, er antallet af mobilabonnementer også vokset. Endda så meget, at det blev temmelig uoverskueligt.

…det var faktisk lidt svært at overskue om vores mange løsninger var i orden…

Brian Carlson, partner og kontaktdirektør fortæller “Vi var nået til en punkt, hvor det faktisk var lidt svært at overskue om vores løsning, eller rettere vores mange løsninger, var i orden. Medarbejderne havde forskelige abonnementer forskellige steder. Hjemmeaftalerne var forskellige og det hele var lidt noget rod. Så vi besluttede os for at få ryddet op og få én aftale med ét teleselskab, som kunne tilbyde noget fornuftigt. Det kunne Telia.”

Nu har Klausen + Partners én samlet aftale med mobilabonnementer, mobile bredbånd, fibernet og medarbejderbredbånd til hjemmearbejdspladserne. Alt sammen håndteret og leveret af Telia.

Samlet men individuelt

“Selvfølgelig har alle medarbejderne på bureauet ikke de samme behov for f.eks. taletid og data på mobilen. Nogle rejser meget og er ofte på farten, mens andre er altid på kontoret. Så mobilabonnementerne er selvfølgelig tilpasset den enkelte medarbejder. Men nu har vi i det mindste kun én aftale og én leverandør. Det gør mange ting meget nemmere. Vi skal kun ringe til ét nummer, hvis noget skal ændres. Andre ting klarer vi selv. Det er for eksempel intet problem at bestille nye telefoner. Det gør vi via nettet og en log-in til vores egen side hos Telia.” siger Brian Carlson.

Også skiftet fra tidligere teleselskaber til Telia gik smertefrit, selv om der på bureauet på forhånd var noget bekymring om, hvorvidt det dog kunne gå godt, når den gamle internetforbindelse blev lukket. Men da dagen for skiftet kom blev alle bekymringer gjort til skamme. Flere medarbejdere opdagede ikke engang at der var sket noget nyt.

Også flytningen af godt 18 mobilabonnementer gik smidigt selv om alle flytninger på grund af aftaler og bindingsperioder med andre selskaber ikke kunne ske på én gang. Brian Carlson forklarer: “Hver medarbejder fik et brev og en præcis instruktion sammen med det nye SIM kort. Og så var det bare at bede medarbejderne om at skifte SIM kortet i mobiltelefonen på den dag, som var oplyst i brevet. Det bliver vist ikke meget nemmere.”

Dækning og hastighed er i orden

Godt et år efter skiftet til Telia fortryder Brian Carlson ikke spor. “Vi fik en fleksibel, men også robust løsning som passer vores virksomhed og vores medarbejdere rigtig godt. Vi synes at Telia lytter og er gode til at rådgive os, hvis vi har spørgsmål. Og prisen, den kan jeg bestemt heller ikke klage over.”

Fik du inspiration eller nye ideer ved at læse om, hvordan andre gør? Ring til os på 80 40 40 30, hvis du vil vide mere om mulighederne for din virksomhed.